Verwijderen van oude blogposts: zinvol of niet?

Waarom vind je dat nodig, vroeg collega Erik naar aanleiding van mijn vorige bericht dat ik enkele blogposts had geschrapt. Niemand heeft daar toch last van, plaatsgebrek is er niet, dus wat wil je ermee? Terechte vraag vond ik wel. Ik had achteraf zelf ook even de gedachte: heeft dit eigenlijk wel zin? Het kan immers best zijn dat er onverwacht toch iemand geïnteresseerd blijkt in een tekstje dat je ooit schreef en dat ergens in een hoekje van jouw weblog verstopt zit.
Het zal wel een bibliothecarissentic zijn, om je verzameling op orde en up to date te houden. Of het nou om boeken, CD’s, mailbestanden of blogposts gaat. Ik ben nu eenmaal gewend om daarin behoorlijk selectief te zijn.

Het is een feit dat opslagruimte bij digitale bestanden helemaal geen probleem meer is. Je kunt eindeloos blijven opslaan. En ja, dat heeft het voordeel dat je in die berg bestanden altijd nog iets bruikbaars kunt vinden. Maar persoonlijk ben ik van mening dat op een weblog geen berichten horen te staan waarvan de actualiteit of de inhoud is achterhaald, die lezers op een dood spoor zetten of waar je als schrijver niet meer achter staat. En daar sta ik niet alleen in, zie onder andere deze blogpost. Ook al is mijn Doc 1.5 blog met nu zo’n 100 berichten nog best overzichtelijk, de snoeischaar zal er nog wel eens vaker doorheen gaan… Overigens leek dit mij ook een goed moment om een Archief widget te installeren.

Een Reactie op “Verwijderen van oude blogposts: zinvol of niet?

  1. Pingback: Cleaning out my closet (my Blog) « Sailingbert's Blog·

Geef een reactie

